divendres, 31 d’agost de 2012

Tranvia Cádiz-San Fernando


Puede que éste no sea el sitio más adecuado para publicar mi comentario, en cualquier caso lo hago por lo que me ha sorprendido, y en la confianza de que pueda ineteresar en el ámbito de la arquitectura

La Junta de Andalucía ha promovido la construcción de dos nuevas líneas de tranvía por la Bahía de Cádiz: Cádiz-San Fernando-Chiclana, y Cádiz-Puerto Real-Puerto de Santa María-Jerez, esta última por un nuevo puente que cruza la Bahía (Puente de La Pepa en atención al bicentenario de la primera Constitución).



Estos días la prensa de Cádiz anunciaba la terminación de la ejecución de los trabajos de obra civil del tramo Cádiz-San Fernando. Falta el tendido de la catenaria y la homologación de los tranvías. Aprovechando mi estancia por allí, he tenido ocasión de ver la obra ejecutada. En el casco urbano de San Fernando, el trazado de las vías, (de ancho ibérico de RENFE), discurre en superficie por su calle principal, que ha sido previamente peatonizado. Cuando digo en superficie, es al pie de la letra, peatones y tranvías en el mismo plano: ninguna protección para los peatones.

Detalle eco: entrevias con cesped artificial
Para que nos quejemos de las bicicletas por la aceras¡¡¡ ALLÍ VAN A TENER LOS TRANVÍAS !!!



1 comentari:

  1. Dubta l'autor de l'entrada de si aquest bloc és el lloc adequat per a publicar el seu comentari. Sí que ho és, perquè nosaltres ens ocupem de tot allò que té a veure amb el fet de viure o habitar un espai, un edifici, una ciutat. En aquest sentit, el tema de la peatonalització no és dels menys importants. I ací és on jo he de discrepar amb l'autor. En les fotos es veu que el tramvia circula, en efecte, en el mateix nivell que els vianants. Però jo veig que el tramvia circula pel centre del carrer, en una zona clarament diferenciada de les laterals, on s'aprecia inclús la terrassa d'una cafeteria. I si el carrer ja no té trànsit privat de cotxes, com sembla el cas, i si l'únic trànsit rodat és un transport públic silenciós, que circula per les seus vies i que mai no aparca malament, aleshores jo crec que el vianant guanya, i molt. En la meua opinió, no val la comparació amb les bicicletes que circulen per damunt de la vorera. Ací sí hi ha un conflicte i una molèstia i perill per al vianant. Encara que sóc dels qui opinen que les bicicletes van per les voreres de València perquè no tenen un espai adequat i segur per a circular, com sí el té el tramvia de Cádiz...

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